Мета, матична компанија друштвених мрежа Фејсбук и Инстаграм, најавила је нове промјене које укључују увођење реклама које се не могу прескочити, али само у одређеним ситуацијама.
Ове промјене ће се односити на кориснике у Европској унији који одаберу опцију са мање персонализованим рекламама у својим фидовима.
Подаци који се користе у овој опцији обухватају минималне информације, попут година, локације, пола корисника, те начина на који корисник комуницира са рекламама. Мета истиче да ће овакав приступ омогућити брендовима да достигну ширу публику, унутар окружења с ограниченим приступом подацима. Ова промјена долази као одговор на све строже захтјеве европских регулатора, које Мета настоји ускладити.
Корисници ће такође имати могућност одабрати између персонализованих и мање персонализованих реклама, или чак да се претплате на опцију без реклама. Цијена претплате без реклама биће смањена за 40 одсто, чиме Мета додатно мотивише кориснике да сами одлуче како желе користити ове платформе.
Мета је нагласила да су ове измјене нужне како би одговорили на све строже регулативе ЕУ, иако тврде да су персонализоване рекламе далеко ефикасније за кориснике и оглашиваче. Наиме, персонализоване рекламе омогућавају брендовима и производима да боље дођу до циљане публике, чиме се повећавају приходи за компанију.
Према ријечима представника Мете, иако настоје ускладити своје пословање са захтјевима Европске уније, и даље се суочавају с додатним регулаторним изазовима који, како кажу, премашују законске оквире.