"Универсал Мјузик Груп" није само узалуд пријетио кинеској друштвеној мрежи ТикТок да ће, уколико не промијене своје услове око накнада за музичка права, с исте избрисати хитове највећих звијезда данашњице - од Тејлор Свифт и Дрејка, па све до У2-а и Ариане Гранде, чије су пјесме итекако допринијеле расту ТикТока широм свијета.
Већ с првим сатима 1. фебруара видеа на ТикТоку су утихнула након прекида договора "Универсал Мјузиц Група" и ТикТока, а све то стигло је након жестоко интонираног отвореног писма у којем је највећа музичка компанија на свијету оптужила ТикТок да их покушава "малтретирати и застрашити" а све како би "прихватили посао мање вриједан од претходног и далеко мање вриједног од фер тржишне вриједности".
Уз то у писму су их оптужили и да су допустили да платформа буде "преплављена снимкама које генерише умјетна интелигенција", а тиме се смањују и тантијеме за праве музичаре.
Снимци извођача Универсала обрисане су из ТикТок библиотеке, а звук постојећих видеозаписа који су користили музику извођача Универсала потпуно је утишан. Пјесме Универсала такође нису биле доступне корисницима за додавање у нове видеозаписе.
"Овај звук није доступан"
Тако је, на примјере, видеозапис који је Кајли Џенер објавила у септембру, а у којем је користила пјесму Лане Дел Реј, која је потписала уговор с издавачком кућом Универсал, био утишан, с напоменом: "Овај звук није доступан." Други видеозаписи садржавали су слична обавјештења, попут: "Звук је уклоњен због ограничења ауторских права."
Кад су корисници ТикТока отишли на службене профиле Универсал извођача као што су Свифт и Гранде, картице које би иначе приказивале десетине пјесама које би корисници могли додати својим исјечцима биле су сведене на прегршт кратких исјечака, пренио је Индекс.хр.
Као одговор Универсалу, ТикТок је у уторак оптужио музичку компанију у изјави да ставља "своју похлепу изнад интереса својих умјетника и текстописаца", те је рекао да је Универсал "одлучио одступити од снажне подршке платформе с преко милијарду корисника који служи као бесплатно средство за промоцију и откривање њихових талената”.
Повлачење Универсала протумачено је као отворени рат против ТикТока у музичкој индустрији, премда она има одређену контролу над том платформом.