Када је за парфем потребно издвојити мало више новца, на тржишту ће се сигурно појавити његови фалсификати.
Некима не смета да купују фалсификате јер то значи и да су јефтинији, али ако желите оригинал, онда пазите да не насједнете на ове трикове.
Квалитет паковања
Водећи свјетски произвођачи брину да паковање њихових производа изгледа достојанствено и да одражава имиџ бренда.
Целофанска фолија на кутији парфема треба да обавија паковање њежно, да буде глатка и равна, без набора, преклапања и грубих, дебелих прелаза који морају бити термички залијепљени, без употребе љепила.
Картонска кутија треба да буде чврста, глатка. Штампа мора бити врхунског квалитета, са јасно уоченим словима (укључујући и најмањи фонт). Ако на кутији постоје урезани, лакирани или пресијавајући детаљи, они ће бити јасно у границама слике или натписа. Исто важи и за позлаћене или посребрене дизајнерске елементе.
Ако слика није јасна, боје су неусклађене, слова су замућена, а позлата се љушти при најмањем контакту – у рукама имате фалсификат.
За лакши транспорт, одговоран произвођач обично ставља унутра кутије картонску конструкцију која држи флашицу у стабилном положају. Ако флашица слободно клизи унутар запечаћене кутије, вјероватно имате фалсификовани парфем.
Информације на паковању
Обратите пажњу на информације које се налазе на паковању. На примјер, баркод садржи податке о земљи поријекла, што су прве две цифре.
За САД и Канаду, баркод почиње од 00 до 09, за Француску од 30 до 37, за Италију од 80 до 83, за Шпанију 84, за Велику Британију 50, а за Њемачку од 400 до 440.
Назив земље произвођача на паковању треба да одговара бројевима баркода. Натпис попут "Лондон–Рим–Њујорк" вјероватно указује на фалсификат.
На дну паковања обично се налази ознака са серијским бројем серије, који треба да се поклапа са ознаком на дну флашице. Серијски бројеви морају бити идентични.
Обим производа је означен у течним унцама (ФЛ.ОЗ) на предњој страни паковања, а у милилитрима на задњој страни.
Квалитет флашице
Стаклена флаша квалитетног брендираног парфема треба да буде савршено изливена, без оштећења. Не смију бити присутни чипови, неравни дијелови стакла, огреботине, црвићи ваздуха унутар стаклене бочице (ако то није дио дизајна).
На оригиналним флашицама, поклопац се чврсто притисне на врат флашице и отвара се са лакоћом.
Спреј "сједи као уливен", не љуља се и не открива се лако, притискује се тихо, без шкрипања и пуцања.
Цјевчица треба да одговара дубини флашице, може бити благо закривљена да би дошла до свих дијелова флашице, али не би смјела бити ни предугачка ни прекратка.
Карактеристике парфемске течности
Сами парфеми или тоалетне воде треба да буду потпуно прозирни, могу имати благи тон боје. Протресите флашицу и ако се појаве мали мехурићи, то је нормално.
Међутим, ако у течности примијетите чак и најмање мутне наслаге, фине честице или трагове боје – пред вама је фалсификат.
Такође, лажни парфеми обично имају јарку, упадљиву боју.
Према свјетским стандардима, парфеми могу садржавати до 85% алкохола, а тоалетне воде до 75 одсто.
Након што нанесете течност на кожу или тестер штапић, мирис алкохола се брзо повуче у неколико секунди, а остаје само парфемска композиција.
Ако и даље осјећате оштар мирис алкохола након минут или два, вјероватно тестирате фалсификоване парфеме.
Бар код
Постоје сајтови на којима можете провјерити кодове за парфеме и сву другу козметику. Када на њих унесете серијски код производа, страница ће вам рећи када је тај производ произведен.
Наравно, под претпоставком да је то прави производ. Ако не може да вам покаже податке, знате да су лажни. Ово ће открити да ли је ваш парфем прави.
Додатак је и то што можете сазнати када је тачно произведен.
Цијена
Изгледа као одлична прилика! Осим ако није. Док је цијена негде око 20 до 30 одсто нижа, то је у реду, међутим, ако је дупло нижа, то је сумњиво.
Нарочито ако су у питању луксузни парфеми попут Бвлгари или Цханел.
Ријетко ћете моћи да их набавите у пола цијене јер они своје парфеме једноставно неће толико снизити. Чим је цијена много нижа, нешто није у реду. Поготово ако је то веб сајт за који нико никада није чуо.