05.04.2022
14:30
Na početku pandemije virusa korona nedostatak toalet-papira izazvao je haos širom svijeta, a posebno u SAD. To je bio "okidač".
Ali, nije sve tako loše ispalo na kraju; ono što su Amerikanci zatekli, iznenadilo ih je. U pitanju su ekološke verzije toalet papira (eco-friendly), koje su zapravo iznenađujuće mekane, daleko od hrapavog papira kakav su nerado koristili u svojoj kancelariji ili u javnom toaletu.
Bloomberg piše da to otkriće potresa stabilnu - čak i dosadnu - kategoriju, koja je prošle godine zaradila oko 10 milijardi dolara u američkim maloprodajama.
Obrasci kupovine toaletnog papira su istorijski bili jednostavni i unosni: kupci bi pronašli brend koji bi kupovali svakih nekoliko nedjelja, i tako godinama, čak i decenijama.
Ali, sve te prazne police u 2020. natjerale su ih da preispitaju ovaj proizvod; zapravo, postali su otvoreniji za brendove u nastajanju - od kojih su neki podržani rizičnim kapitalom - a koji se pozivaju na mekoću papira kakva je dominirala pola vijeka u ovom domenu.
Drugim riječima, nestašica klasičnog toalet-papira natjerala je potrošače da više eksperimentišu, a to je često značilo da ciljaju ekološke niše, odnosno eco-friendly proizvode.
Evo jednog upečatljivog primjera: "Cloud Paper", start-up osnovan 2019. godine koji ubraja Džefa Bezosa i Roberta Daunija Džuniora kao investitore, zabilježio je uspjeh. Naime, njegova osnovna djelatnost - snabdijevanja kompanija, presušila je rano u pandemiji, ali su potom prešli na opciju direktne online prodaje papira od bambusa.
Prihod je narastao, a kompanija je od tada isporučila više od dva miliona rolni širom Amerike.
Međutim, sada ove alternative treba da pokažu da mogu da održe taj zamah, kako kovid-19 bude prolazio, a ljudi se budu vraćali starim navikama. Prodaja toalet-papira u prodavnicama porasla je na početku pandemije, ali je od tada usporila.
Ono što je evidentno jeste da se sada naglašeno cijene mekoća i ekološki toaletni papir. U 2020. toalet-papir koji može da reciklira činio je samo 1,6% prodaje američkih trgovaca na malo, dok je velika trojka - P&G, "Kimberly-Clark" i "Georgia-Pacific" - kontrolisala 70% tržišta.
Ipak, tržište sada obuhvata i brojne start-upe koji prodaju ekološki prihvatljivu robu, kao što je "Grove Collaborative" sa oko 385 miliona dolara godišnjeg prihoda.
Најновије
Најчитаније
22
03
22
01
21
54
21
52
21
47
Тренутно на програму