Large banner

Коментари:

0

Подијели:

Топ листа најтраженијих производа бивше Југославије

22.08.2025

13:59

Топ листа најтраженијих производа бивше Југославије

10 најпродаванијих производа у бившој Југославији. Неки су настали као одговор на западне трендове, а неки су постали толико успјешни да су и данас препознатљиви брендови.

БизнисИнфо.ба присјећа се десет најпродаванијих и највољенијих производа бивше Југославије.

1.Кокта – пиће наше и ваше младости

“Прва љубав” можда заборавиш, али прву Цоцкту – никад. Словеначки напитак лансиран 1953. године био је одговор на Цоца-Цолу, и то врло успјешан. Рекламе су славиле “пиће наше и ваше младости”, а стотине милиона флаша нашле се на столовима широм земље.

2.Вегета – мала плава врећица за велика јела

Кад би се у кухињи чуло: “Додај мало Вегете”, сви су знали да ће ручак добити онај препознатљиви шмек. Подравкина мјешавина зачина из 1959. постала је готово па национални симбол кулинарства, а уз то и извозни хит који је путовао и преко граница Југославије.

3.Плазма – кекс који је одрастао с нама

Бамби је 1967. лансирао кекс који је убрзо постао универзалан: за бебе, дјецу, студенте, па и баке и дједове. “Да ти мама да Плазму” био је знак пажње и љубави, а по многима је то био и “најукуснији оброк у кутији”.

4.Цедевита – шарена чаша здравља

Крајем шездесетих појавио се витамински прах који се сипао у шарене пластичне чаше. Убрзо није било дома без ње. Дјеца су вољела пјенушаву наранџасту чашу, а родитељи су били задовољни што “уносе витамине”, мада је упитно колико је овај напитак заиста здрав.

5.Фруктал – сок за посебне прилике

Кад би се на столу појавио Фруцтал, знало се да је гост на високом нивоу или да се слави. Сокови из Ајдовшчине имали су имиџ луксуза – гушћи, квалитетнији и скупљи од конкуренције. Били су статусни симбол у боцама.

6.Фића и Југо – четири точка југославенског сна

“Фића” је био први аутомобил многих породица, док је Југо требао бити симбол модерне Југославије. Фића се производио у скоро милион примјерака, а Југо је отишао чак и до Америке. Без обзира на мане, оба су остала уписана у колективно памћење.

7.Дигитрон – рачуница која је освојила Европу

Кад је 1971. из Буја стигао први европски џепни калкулатор, многи су се питали: “Зар и то правимо код нас?” Дигитрон ДБ-800 био је технолошки понос и толико популаран да је назив “дигитрон” постао опћи појам за калкулатор.

8.Пони – бицикл који се сањао

Није било дјетета које није пожељело Понy. Љубљански бицикл био је практичан јер се могао склопити, али и стилизиран – возио се у школу, на посао, па и на љетовање. Понy је постао возило слободе за генерације Југославена.

9.Смоки – флипс који је створио навику

Када се 1972. појавио на полицама, Смоки је био револуција. Кукурузни флипс с кикирикијем брзо је освојио срца потрошача. На дјечијим рођенданима био је обавезна здјелица на столу, а остао је вјерни пратилац и филмских вечери.

10.Краш Домаћица – кекс за сваку прилику

Загребачка чоколадна Домаћица била је пандан Плазми и један од најпродаванијих колачића у земљи. У црној кутији с препознатљивим златним словима крила се посластица коју су подједнако вољеле и породице и гости.

Вријеме које се памти по окусима и мирисима

Ових десет производа не представљају само економски успјех – они су дио југославенске свакодневице и колективног идентитета. Данас, деценијама након распада земље, многи од њих и даље живе, подсјећајући нас на једно доба у којем се пило, јело и живјело “по нашки”, преноси Бизнисинфо.

Large banner

Препоручени садржај

Огласи
Small banner
  • Најновије

  • Најчитаније

Small banner

Тренутно на програму

14:45

Мућке С 03 ЕП 07 (Р, 12+)

серијски програм

15:30

Крваво цвијеће С02 ЕП 168 (12+)

серијски програм

16:20

Вјежбајте са Лидијом

лајфстајл

16:30

Вијести

информативни програм вијести

16:50

Центар дана

инфотејнмент

18:20

Народ прича

репортажна емисија

18:55

Маркетинг

маркетинг

Small banner
Small banner