Огроман пораст лијекова за мршављење значи да се прехрамбене потребе потрошача „помјерају“ што пружа нове могућности за прехрамбене компаније, рекао је извршни директор компаније Нестле Марк Шнајдер за ЦНБЦ.
Инвеститори су у почетку били забринути због популарности ГЛП-1 лијекова као што су Оземпиц јер се претпостављало да ће људи који узимају лијекове конзумирати мање хране, рекао је Шнајдер Силвији Амаро из ЦНБЦ.
Али та перспектива се од тада промијенила, рекао је он.
– Мислим да се од тада појавило да потребе за исхраном не нестају. Само се помјерају. Дакле, знате прије, током, и послије терапије ГЛП-1 — потрошачи и даље имају нутритивне потребе, али оне се могу разликовати од оних који нису на режиму мршављења – додао је.
Према Шиајдеру, потрошачи који узимају лијекове за мршављење једноставно имају различите нутритивне потребе. Корисници ГЛП-1 лијекова морају више да се усредсреде на унос протеина како би задржали мишићну масу и обезбједили да се конзумира довољно витамина и микронутријената, рекао је он.
– Ово служи као прилика за Нестле да изнесе науку на сто, а затим „ради на ономе што називамо пратећим производима, производима који се заиста баве неким специфичним потребама потрошача током тог третмана – рекао је Шнајдер.
“Занимљив додатак“ прехрамбеној индустрији
Нестле жели да искористи популарност ГЛП-1 лијекова са својим „амбициозним циљем да промовише здравије производе“, рекао је извршни директор.
– ГЛП-1 лијекови ће „сигурно бити занимљив додатак свим другим потребама које покушавамо да задовољимо у прехрамбеној индустрији – рекао је Шнајдер за ЦНБЦ, додајући да чак и како важност лијекова расте, они неће постати једини фокус за компаније за храну и пиће.
Док корисници ГЛП-1 могу тражити производе који су прилагођени њиховој исхрани и утицајима лијекова, као што је осјећај ситости, неће сви потрошачи имати исте циљеве.
– Запамтите, биће много потрошача који нису на ГЛП-1 дијети. И постоји много ситуација у којима ужина и чоколадни производ и даље остају популарни. Тако да то не нестаје – објаснио је Шнајдер.
Потрошачи ће такође бити у различитим животним фазама, од дјетињства до старијих, и стога ће имати различите нутритивне потребе које се испуњавају различитим производима, додао је он.
Асортиман смрзнуте хране за кориснике ГЛП-1
Иако су дугорочни ефекти ГЛП-1 третмана за мршављење и даље неизвјесни и забринутост због нежељених ефеката и даље постоји, Шнајдер је рекао да је важно одговорити на њих као на „главни потрошачки тренд“.
Швајцарски гигант хране и пића најавио је раније овог мјесеца да покреће асортиман смрзнуте хране који циља на оне који узимају ГЛП-1 лијекове. Сви оброци ће укључивати најмање један есенцијални нутријент као што су калцијум или гвожђе.
Намирнице које традиционално нису повезане са губитком тежине, попут пице, биће укључене како би се потрошачима пружила разноврсност, рекао је Шнајдер за ЦНБЦ, преноси Блиц.