Аутопутеви Републике Српске поднијели су кривичне пријаве против чланова Управног одбора УИО БиХ и то због нераспоређивања прихода од путарина, потврђено је за АТВ. Требало би да ускоро објасне зашто су годинама заустављали расподјелу око 300 милиона марака које за то вријеме пропадају на рачуну Управе. Недељко Ћорић каже да од тог износа 90 милиона марака припада Аутопутевима Републике Српске.
"То су за нас заиста огромна средства и која би нам значила да можемо да наставимо градњу и изградњу нових дионица аутопутева, да рјешавамо имовинско-правне односе, али и да одржавамо изграђене дионице аутопутева. Ако би та средства прерачунали да смо их добијали на вријеме, онда бисмо могли да видимо да смо изгубили значајан износ средстава", каже Недељко Ћорић, директор Аутопутева Републике Српске.
Ојађене су и Аутоцесте другог ентитета за више од 200 милиона марака. Скоро 30 милиона од тог износа изгубило је своју вриједност у инфлацији. Федерални министар финансија и поред упозоравања чланова Одбора из Владе Републике Српске и министарског савјета, није пристајао на усаглашавање тренутних коефицијената. На бројним сједницама се није чак ни појављивао, па није била ни могућа расправа о том проблему. Ни данас се, традиционално, није јавио ни на телефон. И тако годинама без договора.
"Неки од чланова УО каже „Ми не смијемо донијети одлуку зато што ћемо добити кривичну пријаву. Па ево сад смо добили кривичну пријаву зато што нисмо донијели одлуку. Одговорност је на овој или на оној страни. Ако мене питате, ја сам увијек спремна да носим одговорност, али за оне ствари које подразумијевају конкретну акцију на терену да подијелимо та средства", каже Срђан Амиџић, министар финансија и трезора у Савјету министара БиХ.
Да све буде још горе, Управа за индиректно опорезивање плаћа додатну провизију Централној банци због „чувања“ тог новца на рачуну. Због дужности да спроводе одлуке Управног одбора, руке су им у тој институцији везане.
"Ради се о средствима која се акумулирају сваког радног дана и требала би послужити као резерва за поравнање расподјеле прихода од путарине оног тренутка када УО УИО усвоји коначну методологију за расподјелу ових средстава", каже Дарјана Маглов, портпарол Управе за индиректно опорезивање БиХ.
Док су паре пропадале на рачуну, јавна предузећа за изградњу аутопутева кредитно су се задуживала, па и враћала огромне камате. Нема наде ни да ће Управни одбор засиједати до краја године, па ни разматрати расподјелу свих прихода од индиректних пореза.