За мјесец дана ће бити завршен мост у Чесми, али му се неће моћи приступити. Ниједна приступна саобраћајница није готова, а када ће бити Градска управа Бањалуке не одговара.
"Само у 2024. години улагања у Бањалуци износила су 12 милиона КМ. Што у пројекте који су директно у надлежности Јавног предузећа, што по пројектима којима нас је задужила Влада Републике Српске. Један од тих пројеката је мост у Чесми. Он се не налази на саобраћајници којима управљају Путеви Републике Српске. На основу одлуку Владе, ми смо расписали тендер и извођача увели у посао. Имамо отежавајућу околности, приступне саобраћајнице што је обавеза града Бањалуке. Ни са лијеве, ни са десне стране Врбаса нису ни изблиза готове. Немају ни грађевинску дозволу, нити су ријешени имовински односи. Тако да ћемо ми мост да завршимо за мјесец дана, али нажалост нећемо моћи да приступимо мосту ни са једне, ни са друге стране", каже Мирослав Јанковић, технички директор ЈП Путеви Републике Српске.
Он поручује да су слали граду дописе и тражили обавјештење када ће бити завршене приступне саобраћајнице, али одговор никада нису добили.
"Сви конструктивни елементи моста биће за мјесец дана готови, али остаје да се ураде асфалтни слојеви. Они не могу да се ураде док се не ураде приступне саобраћајнице. То су тешке машине којима требају приступне саобраћајнице", каже Јанковић.
Осим моста у Чесми, потписан је споразум са Бањалуком и о изградњи три кружна тока. Али, и ту ствари стоје.
"Један је завршен на источној обилазници града, други је код Меркатора који је приведен крају, међутим трећи је започет, али није ништа реализовано. Нема грађевинске дозволе. У складу са споразумом потписаним са градом Бањалука, град је требало да обезбиједи пројектну планску документацију, ријеши имовинске односе, обезбиједи грађевинску дозволу. Међутим, због таквог рада градске администрације, споразум је угрожен. Град ефикасније и брже рјешава те проблеме на својој територији. Међутим, ако град у наредном периоду не буде то урадио, ми ћемо их преузети и наставити", каже Јанковић.
Говорећи о пројектима на територији Републике Српске, Јанковић истиче да Путеви управљају са 4.400 километара што магистралних, што регионалних путева.
"Од Требиња до Бијељине, од Бијељине до Новог Града, тако су распоређена и улагања. У Херцеговини тренутно изводимо радове. Уговорили смо да радимо прву заобилазницу око града Требиња. Радимо једну дионицу пута Фоча - Шћепан поље. Расписали смо тендер за мост преко ријеке Таре на граничном прелазу са Црном Гором. Очекујемо обезбјеђење средстава од свјетске банке у наредном периоду и за преосталу дионицу коју би требало да почнемо да радимо наредне године. Од Фоче према Тјентишту, уговорили смо дионицу дугачку 12 километара. Избјегавамо стару лошу трасу куда је Аустроугарска провукла пут. Очекујемо и да се тај дио посла заврши за двије године, па ми Херцеговина квалитетно путно била повезана", каже Јанковић.