Љубиша Милетић (72), аутолимар из села Скорица поред Ражња, иако је закорачио у осму деценију и даље свакодневно поправља аутомобиле и готово по читав дан је у радионици, а мало слободног времена које има посвећује свом љубимцу – хеликоптеру који је сам направио.
Љубишина љубав према хеликоптерима потиче још из војничких дана проведених у Нишу у на југу Србије. Обезбјеђујући мјеста на која су слијетали војни хеликоптери имао је прилику да разговара са пилотима и механичарима и тада је схватио да би и он сам могао да направи једну летјелицу.
Највећи дио свог хеликоптера направио је 1985. године и од тада га стално поправља и усавршава, а недавно је завршио и гаражу специјално намијењену летјелици.
Милетић је за "Телеграф" казао да је хеликоптер направио по нацртима које је набавио од познаника инжењера, пилота и авиомеханичара.
“Конструкцију летјелице направио сам од специјалних челичних цијеви танких зидова, главу елисе набавио сам на отпаду од старог руског хеликоптера, мотор од једног цитроена, а сједиште сам узео од фиће. Све остале дијелове сам направио ручно или су ми их, по мојим нацртима, направили мајстори који имају стругове и глодалице. Конструкцију са мотором направио сам радећи даноноћно двадесетак дана. Међутим, након тога пуних 20 година нисам успио да набавим елисе како бих га комплетно саставио”, објашњава Љубиша.
Након што је направио елисе од специјалног алуминијума набављеног у Њемачкој, наставио је да стално усавршава своју летјелицу.
“Док сам био млад моја највећа жеља је била да макар мало летим хеликоптером који сам направио. Сада више немам такве снове јер је пилотирање за младе људе, али ми и даље причињава велико задовољство да стално усавршавам своју летјелицу. Поправљам аутомобиле па за 'своју душу' мајсторишем око хеликоптера. Оно што је лоше замијеним добрим, оно што је застарјело модернизујем. Набавио сам му и нов акумулатор”, изјавио је Љубиша.
Додаје да ће након што избалансира елисе, хеликоптер моћи да се одвоји од тла и одржава у ваздуху.
“Жао ми је што нисам стигао раније до ове фазе, да могу мало и да га провозам. Овако ми је циљ да га комплетно завршим тако да када неко дође могу да му покажем како ради. Долазили су код мене, али и даље долазе људи који воле хеликоптере. Има међу њима и пилота, авио-механичара, инжењера. Свима је занимљиво што сам успио сам да направим летјелицу. Сада док је у гаражи и не изгледа атрактивно јер због малог простора морам да скидам елисе да би га упаркирао, али на отвореном је сасвим другачија слика ”, казао је Љубиша.
Према његовим прорачунима до сада је у хеликоптер уложио преко 20.000 евра, не рачунајући новац који је уложио у гаражу.