25.08.2025
19:35
Нисмо полиција, па нисмо мјерили, али ово не дјелује као да је вожња до 6 километара на сат. Толика би, како је законом прописано, требало да буде максимална брзина кретања електричног тротинета по тротоару.
И није спорна само брзина - споран је и број особа који се вози на тротинетима, спорно је што немају кацигу, спорно је што су неријетко млађи од 14 година, спорно је што неријетко не познају прописе, а то све прописује Закон о безбједности саобраћаја. Највише је спорно што су старији људи, дјеца - на ногама, родитељи с дјецом у колицима, млади људи, сви пјешаци у страху хоће ли их неки тротинет ударити на тротоару.
"- Осјећам страх према њима, да ти искрено кажем. Ја не знам која је њима дозвољена брзина, али они стварно брзо возе. То су млади који су неискусни. Ја претпостављам да они не знају ни саобраћајне прописе, а по двоје стоје на њима, видјели сте и сами како возе. И возе кроз Господску улицу, гдје је забрањено, само пјешаци ходају"
- Ја као возач имам велики проблем што пребрзо излијећу, возе по тротоарима, возе по путањи пјешака. Пребрзо излете, немогуће их је упратити.
-Више пута кад пројуре немају обзира, не гледају ни мајке са колицима, са малим бебицама, старије особе...Пројуре тако да човјека уплаши. Вјерујте, ја бих да то искључимо из града, из центра", кажу грађани.
Лака лична електрична возила према брзини су подијељена у двије категорије - они који се крећу до 6 километара на сат, те они који се крећу до 25 километара на сат. Правила за ове друге важе као и за бициклисте: нема вожње по тротоару, дужни су да се крећу бициклистичким стазама, а уколико их нема највише један метар од десне ивице коловоза.
"Тренутно у Бањалуци можемо да видимо да се крећу свуда осим онако како је прописано законом. Такође, морам да нагласим да су овим допунама закона уведена и правила у погледу година. Тако да је најмање потребно 14 година да ви се возила ова средства, као и положени тестови. Наравно, за разлику од бициклиста, потребна је и заштитна кацига", каже Никола Ћопић, вјештак саобраћајне струке.
Евиденције показују 7 саобраћајних несрећа од почетка године у Бањалуци, у којима су учествовала лака електрична возила, при чему је 5 особа повријеђено. ПУ Бањалука провела је укупно 3 акције и казнила 131 возача. Новчана казна за непоштовање наведених прописа је од 100КМ до 300КМ. Казне за угрожавање саобраћаја, посебно с посљедицама по здравље и живот људи прописане су Кривичним законом Републике Српске.
Најновије
Најчитаније
23
03
22
45
22
42
22
31
22
28
Тренутно на програму
0:00
Центар дана (Р)
инфотејнмент
1:30
Свет пољопривреде (Р)
емисија о пољопривреди
2:30
Персона (Р, 12+)
серијски програм
4:30
Азија, скривена мјеста (Р)
документарни програм