Данас је "црни петак" – дан који нестрпљиво чекају сви љубитељи куповине.
Вртоглави попусти, који у свијету достижу и до 80 одсто, праве велике гужве у продавницама одјеће, обуће и технике. Попусти су мањи, а самим тим и гужве, али не и број реклама. Економисти тврде да је ове године "црни петак" достигао свој максимум, али истовремено упозоравају на могуће замке.
Многи су штедјели новац и припремају се за куповину посљедњег петка у новембру.
Међутим, да ли се иза бљештавих реклама и примамљивих попуста заиста пружа прилика за уштеду, или вјешто крије маркетиншки трик великих трговачких ланаца?
Када из излога маме попусти, а понуда неријетко предобра да би била истинита, упућени савјетују купцима - купујте рационално и само оно што вам је заиста неопходно. Бањалучани кажу да увелико осјете грозницу "црног петка". Попуст, или маркетиншки трик, купци су подијељеног мишљења, али кажу да ће се суздржати од импулсивне куповине.
Професор др Драган Стојковић са Економског факултета Универзитета у Београду истиче да "црни петак" често служи као прилика за ослобађање залиха.
- Трговци ће покушати да представе попусте од 60 или чак 80 одсто, што је неријетко нереално. Често се дешава да се цијене прије тога вјештачки подигну. Наравно, не раде то сви, али ти попусти нису увијек реални - каже професор Стојковић.
"Црни петак" је постао популаран у САД педесетих година прошлог вијека. Назив су му дали саобраћајци због гужви које су се стварале дан послије Дана захвалности. Обиљежава се широм свијета, а попусти често трају до краја викенда, настављајући се у понедјељак, када је "сајбер понедјељак" – дан онлајн попуста.