22.08.2025
19:54
Да дјеца која управљају електричним тротинетима и скутерима све чешће чине прекршаје и угрожавају безбједност саобраћаја, показују подаци полиције, према којима је за непуних осам мјесеци у Српској евидентирано двоструко више малољетних прекршилаца него током цијеле прошле године.
Према подацима Министарства унутрашњих послова (МУП) Републике Српске, од почетка ове године евидентирана су 152 малољетника и 38 родитеља, односно старатеља због прекршаја почињених управљањем лаким електричним возилима, мопедима и лаким мотоциклима.
Доживјела парализу лица због нечега што сви раде
Полиција је, како је наведено, прошле године евидентирала 69 малољетника и 39 родитеља или старатеља.
"Највише прекршаја забиљежено је на подручју Бањалуке, Бијељине, Градишке и Добоја, а најмлађи контролисани возач ових возила у Српској имао је 13 година", истакли су МУП-у.
Додали су да је законом прописано да се против малољетника млађих од 14 година не може водити прекршајни поступак па у тим случајевима одговорност сносе родитељи или старатељи због пропуштања дужног надзора. Када је ријеч о старијим малољетницима, поступак се, како су навели, може покренути само на захтјев, а у већини случајева суд је изрицао васпитну мјеру, судски укор. У појединим предметима примијењено је и начело опортунитета, односно суд није покретао поступак уколико би оцијенио да због природе прекршаја и околности под којима је учињен не би било цјелисходно водити га.
Малољетнице квадом слетјеле са пута, па погинуле
Замјеник директора Агенције за безбједност саобраћаја РС Милија Радовић истакао је за "Глас" да малољетници који управљају лаким електричним возилима, мопедима и лаким мотоциклима свакодневно угрожавају прије свега себе, а затим и друге учеснике у саобраћају.
Он је нагласио да је изостала едукација грађана о правилима коришћења лаких електричних возила.
"Када су се електрични тротинети појавили у Бањалуци, било би добро да је спроведена нека едукација, од тога ко може возити, по којим површинама и које су казне за прекршаје. Не можемо очекивати да сви грађани познају закон", додао је Радовић за Глас.
Шта кажу посланици: Јесу ли се препали бомбе?
Међутим, како је истакао, одговорност за малољетнике највише сносе родитељи.
"Практично нико не носи кацигу док вози тротинет, што је ризично. Такође, често возе брже од прописаних граница и по тротоарима, угрожавајући пјешаке", истакао је Радовић.
Он је додао да би у наредном периоду требало да буду размотрене измјене Закона о безбједности саобраћаја, прилагођавајући прописе за електричне тротинете и друга слична лака возила по узору на европске норме, како би се смањиле негативне посљедице и повећала безбједност свих учесника у саобраћају.
Милан Радовић је истакао да би ситуацију у будућности могло промијенити увођење обавезне обуке за вожњу бицикала у основним школама.
Нови дан, нова трагедија у БиХ: Једно страдало, двоје повријеђених
"Дјеца већ са 12 година могу учествовати у саобраћају на бициклу па би требало да прођу обуку, положе испит пред школском комисијом и добију дозволу за управљање. Поред тога, потребно је размишљати и о едукацији дјеце о правилном коришћењу електричних лаких возила, попут тротинета, те основним саобраћајним прописима", нагласио је Радовић.
Најновије
Најчитаније
Тренутно на програму
20:10
Украјински господари оружја (12+)
документарни програм
21:10
Мућке С 04 ЕП 01 (12+)
серијски програм
21:45
Ало Ало С05 ЕП 24 (12+)
серијски програм
22:10
Вечернје вијести
информативни програм вијести
22:25
Дивље пчеле ЕП 80 (12+)
серијски програм
23:20
Погледај у сутра ЕП 173 (12+)
серијски програм
23:50
Погледај у сутра ЕП 174 (12+)
серијски програм