Забрињавајуће

Малољетници у БиХ се све више опијају!

  • Извор: Аваз
  • 05.03.2024. 22:00

Док је у БиХ, током прошле године, забиљежен раст броја зависника о алкохолу од приближно 15 одсто, тако је све примјетнији тренд опијања међу младима и то малољетницима.

Иако прецизних података о томе нема, ипак, поједина истраживања, али и пракса су показали да млади у БиХ у све ранијој доби почињу експериментисати алкохолом.

Забрињавајући је податак о броју дјеце која су, према подацима објављеним у публикацији „Социјална заштита у БиХ у периоду од 2017. до 2022.“ Агенције за статистику БиХ, склона уживању алкохолних пића. Према евиденцијама центара за социјални рад широм БиХ, у доби од 17 и 18 година их је 161, али и 99 узраста од 15 и 16 година.

Прихватљива појава

– Алкохол као супстанца је друштвено прихватљива појава у нашем друштву. Дакле, нешто шта је присутно, приступачно и доступно младим људима. У БиХ у свакој трговини и киоску млади људи могу купити алкохолне производе без икакве контроле или рестрикција према онима који су овлашћени за продају таквих напитака – каже Амир Хасановић, извршни директор Удружења за превенцију овисности „Нарко-НЕ“.

Такође, наглашава да су млади бомбардовани рекламама алкохолних производа на сваком кораку.

– Ако прошетате Сарајевом, можете видјети да сваки други билборд рекламира неки алкохолни производ, што је у уређеним западним земљама незамисливо, а да не говоримо о акцизама на алкохол, поготово на вино и пиво, које су испод стандарда у ЕУ. Дакле, све су то негдје ситуације које доприносе томе да се алкохол међу младима у високим количинама конзумира – истиче Хасановић.

Теренско истраживање

Да је пракса продаје алкохола малољетницима итекако присутна, показали су и резултати теренског истраживања Центра за едукацију младих (ЦЕМ) из Травника који су показали да је током 2022. године 99 трговачких објеката од 100 у 10 градова у БиХ продало алкохол малољетницима!

Ефикасне стратегије

Наводи да су двије врсте ефикасне стратегије превенције. Једна су превентивни програми који циљају на индивидуалне вјештине, на отпорност младих људи, а друга окружење које креирамо.

– Ако нам је доступан алкохол, ако немамо провођење мјера, јер имамо закон према којем је малољетницима забрањена продаја, а то се не поштује у 99 одсто случајева, онда о чему разговарамо – износи Хасановић.

У „Нарко-НЕ“ раде ново истраживање међу младима од 13 до 17 година чији ће резултати бити доступни на љето, пише Аваз.

Пратите нас и путем Вибера

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.