„Не затварајмо очи! Заштитимо дјецу на интернету“

м:тел покренуо кампању за подизање свијести о безбједности у онлајн простору

  • Извор: АТВ
  • 13.03.2024. 15:22

Под слоганом „Не затварајмо очи! Заштитимо дјецу на интернету“, компанија м:тел је заједно са Уницефом у БиХ и Плавим телефоном започела активности у оквиру друштвено одговорне кампање која има за циљ подизање свијести о безбједности дјеце и младих у онлајн окружењу, као и важности укључивања родитеља у свакодневне проблеме с којима се ова популација сусреће на интернету.

Будући да је м:тел компанија која пружа услугу приступа интернету, теме безбједности у оквиру те глобалне мреже дио су свакодневног посла и услуге коју м:тел пружа својим корисницима. Иако интернет представља извор непрегледних могућности, поред свих позитивних страна, нажалост, нове технологије носе и ризике ако се користе несавјесно и несвјесно тих ризика. Зато је важно освијестити потребу да се сви, а нарочито најмлађи, заштите у том виртуелном окружењу. Управо зато, кампања „Не затварајмо очи! Заштитимо дјецу на интернету“, има за циљ да пружи додатне информације, едукује и скрене пажњу на ову важну тему. Јер дигитална безбједност, као и сваки други облик заштите, почива првенствено на знању!

Генерална директорка компаније м:тел Јелена Триван захвалила је Уницефу и Плавом телефону, који имају веће искуство и експертизу у вези са заштитом дјеце, што су стали иза ове м:тел кампање и што ће активно учествовати у њеном наставку. 

„Ово је велика и важна тема која не може стати у један спот и један догађај, о њој мора константно да се прича и на њој да се ради. Плашим се да је интернет простор, када је ријеч о дјеци, мјесто на којем у овом тренутку вребају значајне опасности. Оно што је још више забрињавајуће јесте недостатак свести код родитеља и педагошког особља  шта је оно што је опасно на интернету, како се заштити од тога и како едуковати себе и дијете да не дође у опасност“, нагласила је Триван и додала да је пред нама година у којој ће м:тел заједно с партнерима, организовати низ едукација широм БиХ, како би школске психологе, наставно особље и родитеље едуковали о томе зашто интернет представља потенцијалну опасност. 

„Иако би телеком оператор требао да буде најзаинтересованији за профит и у том смислу за продају што више телефона, услуга, интернета, ми се са тим не слажемо. Сматрамо да испред профита треба да буде здравље и ове генерације и оних које долазе, прије свега ментално здравље које је озбиљно угрожено начином на који у овом тренутку функционише интернет“, рекла је Јелена Триван.

Резултат дугогодишњег пријатељства м:тел-а са Уницефом БиХ и Плавим телефоном, јесте и њихово активно учешће у овој кампањи. Нинета Поповић, водитељица одјела за комуникације канцеларије Уницефа у БиХ овом приликом је рекла: „Онлајн насиље не погађа само дјецу, јер сви ми смо бар једном у животу били изложени неком негативном ефекту присуства на интернету, било кроз неки негативан коментар или безазлени чланак који прочитамо“. 

Она је нагласила да насиље на интернету оставља дубоке посљедице на ментално здравље, те да је то нешто о чему се мало прича и мало води рачуна. 

„Неопходно је да на сваком догађају, да у сваком чланку и разговору подсјетимо на обавезе државе које су загарантоване стављањем потписа на Конвенцију о правима дјетета. Наглашавам да ће Уницеф кроз сарадњу са бизнис сектором и невладиним организацијама, али и са властима, настојати да подржи унапређење механизама како превенције, тако и рада са жртвама насиља“, изјавила је Нинета Поповић, те додала: „Kао родитељ морам рећи да није добар онај који дјетету пружи све, добар родитељ је онај којем дијете вјерује.“

Саша Рисојевић, директор Удружења „Нова генерација“ и координатор Плавог телефона нагласио је да у дугогодишњој сарадњи са м:тел-ом сва дјеца из цијеле БиХ имају могућност бесплатног позива Плавом телефону из било које мреже да позивају. 

„Плави телефон је основан 2013. године, а двије године касније прва организација која је препознала важност Плавог телефона био је управо м:тел. Од тада па до данас позиви су бесплатни, дјеца могу да нам се јаве путем бесплатног броја или путем чет савјетовања“, истакао је Рисојевић, те додао да се само у току прошле године Плавом телефону јавило 18.000 дјеце. 

„Разлог због којег дјеца позивају су доминантни проблеми у менталном здрављу - депресија, анксиозност, али оно што је проблематично јесте да уназад двије године имамо нагли пораст броја позива који се тичу суицида и суицидалних идеја и намјера код дјеце и младих. Уназад три године је пет пута више позива који се тичу угрожавања дјеце у дигиталном окружењу“, навео је Саша Рисојевић.

У оквиру конференције за медије представљен је и видео-спот, чији је првенствени циљ да подстакне на размишљање о томе колико смо заиста присутни у животима своје дјеце, колико видимо и слушамо све оно што се око нас дешава, колико смо упознати са опасностима, али и да нађемо најбоље рјешење, вријеме и ријечи којима можемо да помогнемо, да заједно дјелујемо како бисмо градили савремено, али заштићено и вољено друштво. 

Да би се овај глас чуо што снажније и даље, бројни медији, препознавши значај кампање, ставили су се на располагање за ширење порука из ње. Медијски партнери кампање су РТРС, БН ТВ, АТВ, Уна ТВ, ТВ K3, ФТВ, ОБН, Пинк БХ, О канал, Арена Спорт БХ, РТВ Градишка, Херцег ТВ, РАС ТВ, Биг радио, Радио НЕС, ПОП ФМ радио, Радио БН, Радио Уно, РСГ, А радио, Kлиx, Цапитал, Бањалука.цом, Лола магазин, Експрес, Мини магазин, Спорт спорт, Рапорт, Мондо, Kатера неwс, Новинска агенција СРНА, ОНАСА, ЕуроБлиц, Независне новине, Глас Српске, Дневни аваз, Вечерњи лист, Ослобођење, Вечерње новости, Kурир, Информер, Српски Телеграф, Ало, Наш печат, Метромедиа, Инфомедиа Гроуп, МП Медиа Гроуп, Нова опрема, Лед Еуро Медиа, Бостон компани.


Пратите нас и путем Вибера

  • 13:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 14:00 Кето Кухињица

    ''Кето Кухињица

  • 14:15 Серија: Авионџије (Р)

    Серија: Авионџије (Р)

  • 14:45 Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

    ''Од јутра до сутра' у режији Михајла Вукобратовића заправо је адаптација аргентиске серије 'Успјешни Пелсови', и прати живот иза и испред камера омиљеног ТВ пара, Срне и Марка.

  • 15:30 Серија: Крваво цвијеће (12+)

    Ова занимљива и узбудљива прича прати Дилан, младу дјевојку која своје снове мора да стави по страни и уда се за Барана, који би женидбом са њом прекинуо дугогодишњу крвну освету између њихових породица, Карабеј и Демир.

  • 16:30 Вијести у 16:30

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.