Large banner

Коментари:

1

Подијели:

Разлог нема везе с парама: Дају им 5.000 КМ, али и даље бјеже из БиХ

19.08.2025

19:25

Разлог нема везе с парама: Дају им 5.000 КМ, али и даље бјеже из БиХ
Фото: Pixabay

Спољнотрговинска комора БиХ је недавно расписала још један јавни позив за стручно оспособљавање возача у међународном друмском превозу.

Добар потез, али расплет се већ унапријед зна: чим стекну квалификације шофери ће отићи у иностранство.

Предсједник Удружења превозника за унутрашњи и међународни транспорт Републике Српске Никола Грбић више пута је упозорио да је БиХ у протеклих пет година напустило око 10.000 професионалних возача, а егзодус се наставља.

tompsonov koncert

Пљуште казне због присуства Томпосновом концеру

Он тврди да неке фирме у БиХ шоферима нуде плате и до 5.000 КМ, али да их ни то не може задржати.

Главни мотив за одлазак су лоши услови рада: дуга чекања на граничним прелазима, а уколико возе за Европску унију и дискриминаторни прописи, који им ограничавају боравак у ЕУ на укупно 90 дана у периоду од 180 дана, као да су туристи, а не професионалци који раде на друму.

Због тога су недавно возачи из БиХ хапшени у ЕУ, а Конзорцијум “Логистика БиХ” је за 1. септембар најавио протесте.

Транспортна индустрија БиХ тражи да их држава заштити, како на домаћем терену, тако и у региону и ЕУ, и да им омогући достојанствене услове за рад.

predsjednistvo bih cvijanovic komsic becirovic

Предсједништво БиХ усвојило Приједлог буџета: Цвијановићева била против

Како не би разбијали главу свим овим компликацијама, шофери се селе из БиХ у Европску унију и раде за тамошње фирме. У посљедње вријеме у ЕУ се селе и транспортне фирме из БиХ, све са камионима и возачима. Кад не може другачије, сви они ће порезе плаћати у Словенији, Аустрији или Њемачкој.

Никола из Бањалуке и Милан из Мркоњић Града су већ искусни возачи камиона, који годинама раде у Словенији.

"Сад би ми, као, понудили плату од 5.000 КМ, али сад је за то касно. Толико зарадим и овдје, а свако вече долазим кући, својој породици и сваког викенда сам слободан. То у БиХ никад не бих могао добити", каже Никола.

Још се живо сјећа како су прије десетак година надобудне газде говориле: “коме није добро, нек иде, има шофера под сваким каменом”.

milorad dodik

Додик наставља да ради свој посао, воља народа најважнија

"Сад су видјели да шофера нема ни под каменом ни под дрветом. А да ли су схватили да су возачи честити људи који заслужују поштовање и који су њима зарађивали профит? Нисам сигуран. Знам само да им камиони, који вриједе по неколико стотина хиљада евра, стоје на паркинзима, јер нема ко да их вози", каже овај Бањалучанин.

Мркоњићанин Милан породицу није преселио у Словенију и сваког викенда путује у завичај да би био са супругом и дјецом. Ипак, не жали се. Каже да је, и уз такве услове, мирнији и сигурнији него да ради у БиХ.

"Боље ми је да возим 6 сати да бих видио своју дјецу, него да те сате чамим на неком граничном прелазу", каже Милан, преноси "Српска инфо".

Large banner