Харланд енд Волф, чувена компанија која постоји 163 године, а која је, између осталог, изградила Титаник, прогласила се несолвентном након што није успјела да обезбиједи средства за наставак трговања.
Британска компанија за бродоградњу, која прави губитке саопштила је да ће вјероватно започети административни поступак у наредним данима. Администрација омогућава компанијама у Уједињеном Краљевству да се реструктурирају када не могу да плате своје дугове, за разлику од тога да буду одмах ликвидиране.
У саопштењу, Харланд енд Волф је рекао да је њихов захтјев за „објекат“ од 200 милиона фунти (264 милиона долара) од УК Екпорт Фајненс, владиног одјељења, одбијен, остављајући га „у тешком финансијском положају“.
Компанија је саопштила да је њено особље већ било обавијештено о гашењу радних мјеста у „неосновним операцијама“ и у холдинг компанији.
"Основне операције“ групе – укључујући њено бродоградилиште у Белфасту које је изградило Титаник и које сада помаже у изградњи три ратна брода за владу Уједињеног Краљевства – неће бити под утицајем административних поступака и наставиће да тргују као и обично, додаје се.
Компанија је саопштила да истражује продају ових операција док наставља да тражи нова финансирања.
"Група се суочава са веома изазовним временима, имајући у виду превише значајних историјских губитака и њен неуспјех да обезбиједи дугорочно финансирање", рекао је привремени извршни директор Расел Даунс.
Ово није први пут да се Харланд енд Волф спрема за банкрот. Британска влада је 2019. именовала администратора да реструктурира фирму, али мјесецима касније британска енергетска компанија ИнфраСтрата пристала је да је купи.
Прошле године, Харланд енд Волф, који је завршио Титаник 1912. године, испоручио је свој први готов брод са свог историјског мјеста у Белфасту у двије деценије.
Фирма се, углавном, фокусирала на поправку бродова и рад на зеленијој енергији, што укључује, након продаје ИнфраСтрати, пројекат складиштења гаса у Сјеверној Ирској.
У саопштењу од понедјељка, Мет Робертс, национални службеник британског синдиката ГМБ, рекао је да влада Велике Британије мора да дјелује „како би осигурала да ниједна приватна компанија не смије да бира“ које ће двориште или уговоре Харланд енд Волф задржати.
Портпарол владе истакао је увјеравања компаније да било какав административни поступак неће утицати на њена бродоградилишта, укључујући испоруку уговора за Министарство одбране Уједињеног Краљевства.
"Јасно нам је да је, након детаљног прегледа финансијске ситуације компаније, тржиште тренутно у најбољој позицији да одговори на ове изазове, а обезбеђивање владиног финансирања би значило значајан ризик од губитка новца пореских обвезника", додао је портпарол у изјава, преноси "Си Ен Ен".