Њемачки ланац супермаркета Алди Суед обмањивао је потрошаче огласима о снижењима, закључио је Европски суд (ЕЦЈ), прихвативши аргументе њемачког центра за савјетовање потрошача. Центар је нагласио да није довољно тек навести најнижу цијену, позивајући се на прописе Европске уније а суд се сложио.
Снижења у огласима морају се израчунавати на основу најниже цијене у претходних 30 дана, подсјетио је ЕЦЈ у саопштењу објављеном у четвртак.
Центар за савјетовање потрошача у њемачкој савезној држави Баден-Вертемберг уложио је жалбу на промотивну недјељну брошуру којом је Алди Суед оглашавао банане и ананас уз наслов "Најбоља цијена у Њемачкој".
У огласу је за ананас истакнута цијена од 1,49 евра по комаду, уз прецртан износ од 1,69 евра, уз напомену исписану ситним словима и бројкама да је у претходних 30 дана најнижа цијена износила 1,39 евра.
То значи да је била нижа од оне истакнуте крупним бројкама, закључио је суд.
Центар за савјетовање потрошача нагласио је и да није довољно тек навести најнижу цијену, позивајући се на прописе Европске уније.
Прописи забрањују да се цијене подигну и потом снизе и да се такав потез представља као снижење, поручиле су судије ЕЦЈ-а, истакавши да се тиме жели спријечити обмањивање потрошача.
ЕЦЈ је донио прелиминарну пресуду и предмет се сада враћа њемачком суду који га треба спровести у дјело, преноси Пословни Дневник.