Мекдоналдс је данас изгубио правну битку да задржи свој заштитни знак „Биг Мек“ изван својих култних хамбургера.
Ланац брзе хране Мекдоналдс наиме, нема право да користи термин "Биг Мек" за производе од живине, након што га није користио за њих пет узастопних година, саопштио је европски суд, у дјелимичној побједи ирског ривала "Супермака" у дуготрајном спору о жиговима.
Пресуда Општег суда са сједиштем у Луксембургу била је усредсређена на покушај "Супермака" 2017. године да опозове Мекдоналдсову употребу имена "Биг Мек", који је америчка компанија регистровала 1996. године за производе од меса и живине и услуге које се пружају у ресторанима.
Канцеларија Европске уније за интелектуалну својину (ЕУИПО) одбацила је захтјев "Супермака" за опозив и потврдила да "Мекдоналдс" користи термин за сендвиче са месом и пилетином, што је навело ирску компанију да оспори одлуку преноси Ројтерс.
"Суперма"к, који је отворио своје прве ресторане у Голвеју 1978. године, продаје говедину и пилец́е хамбургере, као и пржене пилец́е нагетсе и сендвиче. Општи суд је одбацио аргументе Мекдоналдса и делимично поништио и преиначио одлуку ЕУИПО-а.
"Мекдоналдс губи заштитни знак ЕУ "Биг Мек" у погледу живинских производа", пресудиле су судије.
"Мекдоналдс није имплементирао истинску употребу у континуираном периоду од пет година у Европској унији у вези са одређеним производима и услугама", додали су, преноси Блиц.