Растуће цијене популарних брендираних грицкалица приморале су многе потрошаче да смање потрошњу или пређу на јефтиније алтернативе.
Неколико великих компанија из прехрамбене индустрије пријавило је нижу продају од очекиване, истичући да купци постају све осјетљивији на цијене због економске несигурности и растуће инфлације хране.
Према подацима потрошачког цјеновног индекса, цијене грицкалица су од фебруара 2020. године порасле за чак 22 одсто, што је у складу с укупним растом цијена намирница за домаћинства.
Потрошачи више не грицкају као некад
Компанија Џенерал Милс, која производи омиљене брендове попут Чириос, Нејчер Вали гранола барова и Фрут Рол Ап слаткиша, пријавила је успоравање продаје у категоријама попут протеинских плочица, воћних грицкалица и сланих ужина.
Извршни директор Џенерал Милса, Џеф Харменинг , изјавио је да главни проблем није нови талас лијекова за мршављење, попут Веговија, већ да је у питању губитак повјерења потрошача.
"Наше мишљење је да су потрошачи постали далеко освешћенији по питању вриједности коју добијају за свој новац“, рекао је Харменинг и додао да Американци мање посјећују ресторане и да смањују потрошњу на неесенцијалне намирнице.
Купци бирају јефтиније варијанте грицкалица
Велике компаније пријављују инвеститорима да се промјена у куповним навикама Американаца јасно осјећа на полицама продавница.
Џеј Ем Смакер (J.M. Smucker), власник бренда Хостес, примијетио је пад продаје, док је менаџмент компаније истакао да инфлација у цјелокупној економији ограничава буџете потрошача. Сличну судбину доживјели су и брендови Голдфиш и Кетл чипс, у власништву компаније Кембел’с, која је пријавила пад продаје од два одсто.
Монделез Интернешнал, произвођач Орео, недавно је упозорио да очекује пад профита због драстичног раста цијена какаа, што је довело до поскупљења чоколадних производа.
Купци све чешће бирају робне марке супермаркета
Истраживања потврђују да потрошачи са ограниченим буџетима прилагођавају своје навике куповине - окрећу се јефтинијим опцијама или робним маркама супермаркета, пише сајт Мани.
Према анкети истраживачке компаније 84.51°, која је дио малопродајног ланца Крогер , чак 43 одсто купаца спремно је да пређе на јефтиније марке грицкалица и слаткиша.
"Потрошачи и даље уживају у својим грицкалицама, али сада чешће бирају приступачније алтернативе. Спремни су да се одрекну познатих брендова зарад повољније цијене“, изјавила је Мелиса Мајерс, директор сектора за анализу података у 84.51°.
Здравље постаје кључни фактор
Поред цијене, постоји још један тренд који мијења индустрију грицкалица - све већи фокус на здравље.
Компанија ПепсиКо, власник бренда Фрито-Леј, пријавила је промјену у потрошачким преференцијама.
"Амерички потрошачи данас имају виши ниво свијести о здрављу и велнесу“, рекао је генерални директор ПепсиКа Рамон Лагварта. Он истиче да ће се брендови морати прилагодити и почети да промовишу здравије алтернативе, како би задржали своје мјесто на тржишту.
Дакле, док инфлација и економска неизвијесност тјерају купце да штеде на грицкалицама, чини се да ће се компаније морати прилагодити новим навикама потрошача - било кроз ниже цијене, било кроз здравије производе.