12.03.2025
08:20
Њемачки аутомобилски гигант Волксваген објавио је да је прошле године продао рекордан број кобасица.
Истовремено, продаја аутомобила пада. Те двије вијести свједоче о омиљености каривурста и кризи најважније гране њемачке индустрије.
Каривурст је култна улична храна у Њемачкој – кобасица са посебним кечапом и много карија. Уз то одлично иду лук и помфрит.
Једнако је легендаран каривурст у радничким кантинама аутомобилског гиганта Фолксвагена. Нешто као ћуфте из ресторана у Икеи. Није чудо да је Фолксваген одавно почео да продаје кобасицу и у супермаркетима, пише "Дојче веле".
Ипак, вијест звучи бизарно – Фолксваген је прошле године продао више кобасица него аутомобила. То говори о популарности њиховог каривурста, али и о кризи њемачке аутомобилске индустрије.
Како је саопштено, прошле године је концерн из Волфсбурга продао 8,5 милиона порција кобасице у тридесетак кантина и киоска, као и у супермаркетима. То је око двјеста хиљада више него у 2023. години, која је такође била рекордна.
Да се буде сасвим поштен, није све каривурст. Рекорд се приписује томе што је палети прије пар година додат хот-дог из производње Фолксвагена.
Истовремено, прошле године је продато свега 5,2 милиона возила с логотипом Фолксвагена.
Ако је за утјеху, када се рачунају све марке које припадају концерну – рецимо Шкода, СЕАТ, Ауди, Порше, Ламборгини – продато је девет милиона комада, што је ипак више од броја кобасица. Али и та бројка је пала за 2,3 одсто у односу на годину раније.
Уједно је саопштено да је Фолксваген прошле године зарадио 12,4 милијарде евра, што је за њих скандалозан пад од 30 процената. И то иако се укупни обрт повећао на 345 милијарди.
Разлог за пад профита је велики пад на кинеском тржишту, као и велика улагања, рецимо у нову Аудијеву фабрику у Бриселу.
Запослене по колективном уговору за сада може да радује што ипак добијају бонусе за прошлу годину и то по 4.800 евра. То добија око 120.000 запослених у Њемачкој.
Преживјеће са милионским платама некако и шефовски спратови концерна који се, према писању агенције "дпа", за ову и идућу годину одричу око једанаест одсто својих примања.
Невоље тек долазе, пошто је Фолксваген крајем прошле године, уз велике протесте запослених па и политичара, најавио да ће до 2030. укинути 35.000 радних мјеста у Њемачкој. То је први пут у историји да аутомобилски див отпушта људе.
То је уједно цех за посртање њемачке ауто-индустрије која је и даље извозни мотор цијеле економије. Али, конкуренција је све јача, посебно на пољу електричних аутомобила, а глобални послови трпе и због царинских ратова које сада опет иницира Доналд Трамп.
Што се тиче кобасице, ту сви могу мирно да спавају. Најављено је да Фолксваген планира да уведе нове сорте кобасица у кантинама као и у супермаркетима махом у Доњој Саксонији, покрајини гдје се налази Волфсбург.
Уосталом, с тиме више нема шале. Када су прије пар години повукли каривурст из једне од десетина својих кантина – дигла се велика медијска прашина. Јавио се чак и бивши канцелар Герхард Шредер који се увијек представљао као човјек из народа да подсјети како је кобасица "радничка чоколадица за снагу".
Фолксваген је почео с производњом каривурста још 1973. године. Производи га месара коју је основао концерн. Каривурст чак има и продукциони број, као што га има сваки дјелић аутомобила. Тај број је 199 398 500 А.
Најновије
Најчитаније
Тренутно на програму