Битанска авио-компанија Бритиш ервејз приземљила је све своје авиона усљед прекида у комуникацији са летјелицама.
Пријављен је велики ИТ проблем у компанији што је онемогућило пилотима да електронски поднесу планове летења, па су морали ручно да се јављају оперативном центру на аеродрому Хитроу, пренио је "Мирор".
Бритиш ервејз је приземљио десетине летова након пријављеног великог ИТ квара који је оставио хиљаде путника без могућности путовања. Пилоти такође нису могли да предају "теретне листове" који су кључни за безбједност авиона, јер израчунавају тежину и расподјелу терета, горива и путника.
Данас поподне око 17 часова, путници су почели да пријављују проблеме, а неки су тврдили да и даље чекају на полијетање док не добију одобрење. Према извјештајима, на Терминалу 5 аеродрома Хитроу формирали су се редови.
🚨#BREAKING: Entire British airways computer system is down affecting every flight
— R A W S A L E R T S (@rawsalerts) December 20, 2022
📌#UnitedStates| #USA
All of British airways flights are currently grounded as their computer system is down affecting all flights worldwide and no flights can take off or can file a flight plan pic.twitter.com/4dWMU4KKg5
Наводи се да су пилоти покушавали да информишу путнике о најновијим дешавањима, док је, према извјештајима, веб-сајт авиокомпаније привремено ван функције. Порука на сајту тренутно гласи: "Тренутно имамо велики број захтјева на ба.цом".
На друштвеним мрежама, путници су такође пријавили да су остали заробљени на пистама у Напуљу, Диселдорфу и Тенерифима.
Један путник је на друштвеним мрежама написао:
"Апсолутни хаос, три лета отказана овог мјесеца, а сада нас држе на писти у веома хладној Верони чекајући већ одложен лет. Шта се догодило с националном авиокомпанијом? Неподобна за сврху".