Све већи број њемачких домаћинстава не може да приушти куповину аутомобила, што се негативно одражава на цјелокупну привреду једне од најјачих европских економија.
Некада симбол средњег сталежа и стандард који је био доступан већини грађана, аутомобил у Њемачкој све више постаје луксузна роба коју многи не могу да приуште. Драматично повећање цијена нових возила, раст трошкова горива и општа економска неизвјесност довели су до ситуације која значајно мијења навике и могућности њемачких потрошача.
Према најновијим подацима Дојче Аутомобил Тхројханда (ДАТ), чак 44 одсто Нијемаца који већ посједују аутомобил изјавило је да више не могу замислити куповину новог возила у будућности. Овај податак јасно осликава дубину кризе са којом се суочава њемачко друштво, али и аутомобилска индустрија која представља један од стубова њемачке економије.
Главни разлог овог тренда је драстичан раст цијена. Чак 69 одсто испитаника сматра да су цијене нових аутомобила недостижно високе. Статистика потврђује њихов утисак – просјечна цијена новог аутомобила у Њемачкој сада износи преко 42.000 евра, што представља повећање од приближно 30 одсто у односу на период од прије десет година.
Ова ситуација приморава грађане да траже алтернативе. Многи се окрећу половним возилима, док други разматрају потпуно одрицање од посједовања аутомобила. Неки се одлучују за јавни превоз, дијељење возила или друге видове мобилности који су финансијски доступнији.
Упркос снажном залагању њемачке владе за зелену транзицију, електрични аутомобили нису донијели олакшање за просјечног потрошача. Напротив, високе цијене електричних возила и страх од значајних губитака вриједности при евентуалној препродаји додатно компликују ситуацију. За већину њемачких грађана, прелазак на електрична возила тренутно није реална опција.
Ова криза приступачности аутомобила није само друштвени проблем, већ представља озбиљан изазов за њемачку аутомобилску индустрију која запошљава стотине хиљада радника и традиционално представља један од главних извозних адута њемачке економије.
Резултати истраживања недвосмислено указују да посједовање аутомобила у Њемачкој све више постаје привилегија имућнијих слојева становништва, док за просјечног грађанина постаје недостижан луксуз, преноси Телеграф.