11.06.2025
08:39
Коментари:
0Како кинеска контрола ријетких земних метала угрожава производњу електричних аутомобила у Европи.
Кина очигледно јача контролу над ретким земним металима, па многе аутомобилске марке страхују од затварања фабрика и великих кашњења у производњи електричних аутомобила.
Позадина приче је одлука Кине да ограничи извоз ријетких земних метала, што произвођачима готово онемогућава приступ магнетима који се користе у електромоторима и широком спектру других дијелова аутомобила.
Познато је да Кина контролише већину свјетске производње метала који се користе за магнете у електричним аутомобилима. По новим правилима о извозу, европски произвођачи морају да подносе захтјеве за извозне дозволе кинеским властима, али дозволе често касне.
Главни секретар ЦЛЕПА-е, Бењамин Кригер, тврди да нема сумње да ће криза у неком тренутку утицати на све, прије или касније.
Неки произвођачи покушавају да пронађу алтернативе кинеским магнетима, али квалитет и капацитет нису довољни, а на многим мјестима уопште нема алтернативе.
Просјечан електрични аутомобил користи око пола килограма ријетких земних метала, док традиционални бензински аутомобил користи упола мање, што добављаче и произвођаче чини рањивим. Несташица може утицати на производњу и одржавање аутомобила широм Европе.
Хибридни и новији бензински аутомобили такође користе магнете у виталним дијеловима, па би наставак кризе могао постати нова верзија полупроводничке кризе, када су фабрике аутомобила мјесецима стајале.
(б92)
Најновије
Најчитаније
23
00
22
58
22
43
22
40
22
36
Тренутно на програму