Извор:
Б92
27.08.2025
12:09
Коментари:
0Возачи се годинама споре око питања: треба ли приликом паркирања повући ручну кочницу или је довољно убацити ручицу мјењача у "брзину".
Стручњаци истичу да је свакако ријеч о безбједнијем рјешењу – посебно зими и на косим површинама.
На равној површини често је довољно оставити возило у "брзини" или опцији "П" код аутоматског мјењача. Али, ако дође до квара на квачилу или мјењачу, ауто се ипак може покренути.
БиХ
ЦИК БиХ сутра о расписивању пријевремених избора за предсједника Српске
Зато стручњаци савјетују да увијек треба повући ручну, а додатна мјера сигурности је да се закрену точкови према ивици коловоза – како возило (у случају да се ипак некако покрене) не би завршило на путу.
Зими постоји страх да би се ручна кочница могла смрзнути. То се догађа углавном код оштећених сајли, а проблем се рјешава отапањем.
Хроника
Из вртића у овом бх. граду украдени телевизор и храна
Управо редовна употреба ручне спречава заглављивање или рђање механизма, па стручњаци савјетују да ручну не прескачете ни када је хладно.
Многи модерни аутомобили имају електричну паркирну кочницу, активирану прекидачем. Функција јој је идентична као код класичне – обезбиједити возило – а и њу је потребно редовно користити како би остала исправна.
Градови и општине
СО Козарска Дубица: Суверенитет припада народу Републике Српске
Ручна кочница није само помоћно средство код паркирања, већ и безбједносни систем. У случају отказа главне кочнице, она преузима улогу резервне.
Друштво
2 седм
0Свијет
2 седм
0Здравље
2 седм
0Свијет
2 седм
1Најновије
Најчитаније
23
01
22
54
22
46
22
25
22
20
Тренутно на програму