24.08.2025
16:48
У Њемачкој расте број жалби на приватне оператере паркинга, показује анкета Њемачке новинске агенције (дпа) спроведена међу потрошачким центрима појединих савезних држава.
Критике се посебно односе на нејасна правила, високе казне и лошу корисничку подршку - посебно на паркинзима без рампи, која користе аутоматско препознавање регистарских ознака.
Примјер из главне станице у Хановеру показује проблем: жена је користила 15 минута бесплатног паркирања, а будући да је апарат показивао “0 евра”, отишла је с паркинга без плаћања - иако је вријеме већ било истекло. Убрзо је примила казну од 47 евра. Многи потрошачи овакву праксу сматрају безобразном.
Хаос на излазима из БиХ према Хрватској
“Приватно управљање паркирним простором посљедњих је година све већа тема”, каже Оливер Бутлер из Потрошачког центра Баден-Вуртемберга. Често се укључују и инкасне агенције, иако то правно није увијек дозвољено. Казне брзо могу достићи троцифрене износе.
Петер Ласек из Потрошачког центра Хесена упозорава: “На приватним паркинзима може бити скупље него на јавним. Но казне ипак морају бити примјерене.”
Акција ”Смаглер”: Притворен и други унук бившег члана Предсједништва БиХ
Многе се притужбе односе на непрегледна правила и високе износе чак и када је паркирање плаћено.
Још један проблем: често нема потврде о плаћању с аутомата, што отежава приговор. Осим тога, грешке при уносу регистарских ознака такође редовно доводе до новчаних захтјева.
Фирме које управљају паркинзима одбацују критике. Према Мобилитy Хубу, 99,5 до 99,8 одсто паркирања пролази без проблема. Проблеми наводно настају готово искључиво због грешака возача. И Park & Control и Wemolo наглашавају да се казне издају само код јасно документованих прекршаја.
Влада опасан вирус, инфекција се јако брзо шири
Неки трговачки ланци, попут Лидла и Кауфланда, већ су реаговали на жалбе и ревидирале или раскинуле уговоре с приватним оператерима.
Савјет за возаче
Потрошачка удружења савјетују да возачи чувају потврде о плаћању те фотографишу знакове и ситуацију на паркингу. Ко добије нејасан или превисок захтјев, требао би затражити правни савјет - на примјер код локалног потрошачког удружења.
(Феникс)
Најновије
Најчитаније
19
43
19
42
19
40
19
35
19
31
Тренутно на програму
19:32
Спорт
спортски програм
19:39
Маркетинг
маркетинг
19:40
Временска прогноза
временска прогноза
19:45
Без коментара
без коментара
19:55
Маркетинг
маркетинг
20:00
Ко те шиша С05 ЕП 09 (12+)
серијски програм
20:30
Мућке С04 ЕП05 (12+)
серијски програм