Novi najbogatiji čovjek na svijetu poznat je po neobičnom hobiju

Izvor:

Jutarnji.hr

18.09.2025

11:28

Komentari:

0
Лари Елисон, суоснивач компаније Оракл и најбогатији човјек на свијету
Foto: Screenshot / YouTube

U svijetu bogatstva, titula najbogatijeg čovjeka na planeti mijenja vlasnika. Nakon dugog perioda dominacije Ilona Maska, na sam vrh "Forbsove" liste popeo se Lari Elison, suosnivač softverskog giganta Orakl.

S 81 godinom i impresivnom imovinom od 393 milijarde dolara, Elison ne privlači pažnju samo svojim poslovnim potezima, već i jednom drugom, manje poznatom, strasti: ljubavlju prema ekskluzivnim automobilima.

Ključ Elisonovog nedavnog strelovitog finansijskog uspona leži u spektakularnom usponu vrijednosti dionica Orakla.

Краљ Чарлс-29082025

Kralj Čarls prekinuo tradiciju dugu preko 400 godina

Kompanija je potpisala niz višemilionskih strateških ugovora u sektoru vještačke inteligencije, što je podstaklo nevjerovatan rast i približilo kompaniju tržišnoj kapitalizaciji od hiljadu milijardi dolara. S obzirom na to da Elison posjeduje nevjerovatnih 41 posto kompanije, ovaj uspon direktno ga je katapultirao na poziciju koju dugo nije bilo moguće dostići.

Impresivna kolekcija

No, iza Elisonovog svijeta brojki i kodova pažnju plijeni njegova impresivna kolekcija automobila vrijednih preko 30 miliona evra, koja nije samo skup luksuznih vozila, već i personalizovani muzej inženjerstva, dizajna i ekskluzivnosti.

Електрични аутомобил, пуњење

Evo šta se dešava kada električni automobil ostane bez struje u vožnji

Neki od istaknutijih modela su Meklaren F1, Lamborgini Veneno, Ferari Enco i Testarosa, Pininfarina Serđo, Leksus LFA...

Među brojnim primjercima iz snova, jedan model posebno se izdvaja – i to ne po cijeni, već po sentimentalnoj vrijednosti. Riječ je o Hondi (u SAD Acuri NSX) prve generacije, japanskom sportskom automobilu koji je Elisona toliko oduševio da ga je pretvorio u svojevrsni "diplomatski" dar.

Elison je tako razvio jedinstvenu tradiciju: više od decenije redovno je nabavljao nekoliko primjeraka Akure NSX svake godine. No, nije ih kupovao za vlastitu kolekciju, već kako bi ih darivao svojim najbližim prijateljima i kolegama, među kojima su bili i mnogi visoki rukovoditelji Orakla. Ova naizgled ekstravagantna navika ima svoje korijene u vrlo ličnom razočaranju, piše "Jutarnji".

Naime, prema Majku Vilsonu, autoru knjige "Razlika između Boga i Larija Elisona, tajkun se naizgled odlučio distancirati od Ferarija, marke s kojom je imao nekoliko neugodnih iskustava, uključujući i neočekivane požare u vožnji.

Данило Икодиновић и Маја Огњеновић

Oglasila se Maja Ognjenović nakon razvoda od Danila Ikodinovića

Nakon što je zadržao samo svoju Testarosu, Elison je prvi put isprobao Hondu NSX 1996. godine – i bio je potpuno opčinjen, piše "El Pai".

Auto ga je impresionirao svojom savršenom ravnotežom: vrhunskim performansama i izuzetnom pouzdanošću koja je bila rijetkost u tom segmentu te prepoznatljivim, agilnim dizajnom. Od tog trenutka, NSX je postao njegov omiljeni automobil, simbol inženjerske izvrsnosti koja je nadmašila i najelitnije evropske brendove u njegovim očima...

Podijeli:

Large banner