Large banner

Коментари:

0

Подијели:

Пилот одбио да полети због ''унутрашњег осјећаја''

20.08.2025

20:35

Пилот одбио да полети због ''унутрашњег осјећаја''
Фото: Pixabay

Лет компаније Делта Аир Линес 466 из Атланте за Лас Вегас каснио је нешто више од сат времена у суботу, 16. августа, јер је код пилота прорадио инстинкт. Наиме, капетан је одбио да полети због, како је рекао, "унутрашњег осјећаја".

Путници су поздравили његову одлуку и убрзо били пребачени у други авион.

Боинг 757 је прошао технички преглед и добио одобрење за лет, али је капетан, који је истим авионом летио и претходног пута, посумњао да проблем који је раније примјећен и даље постоји.

Krofna

Пет знакова да уносите превише шећера

Путницима је објаснио да има повјерења у техничаре, али да не може да игнорише потенцијални ризик.

Капетан Шејн и први официр Мајкл, како су идентификовани у објави једног корисника Редита, нагласили су да не вјерују да је одржавање било немарно, али да "недостатак доказа о квару не значи и да квара нема".

Капетан је навео да 22 године није одбио авион, а његов копилот да је њему то посљедњи пут било прије седам година.

Lidl

Познато до када ће бити завршен маркет "Лидла" у Бањалуци

Долазак са закашњењем од сат времена

Лет је на крају обављен другим авионом – Боингом 757-200 – и стигао је на аеродром Хари Рид у Лас Вегасу сат и три минута касније од планираног.

Претходно је техничко особље чак девет сати прегледало летјелицу по доласку из Мајамија у Атланту, али није успјело да пронађе узрок проблема са командама висине које су пилоти раније описали.

Предсједник Удружења пилотских синдиката (АЛПА), капетан Џејсон Амбрози, изјавио је, како преноси Simple Flying, да су пилоти посљедња инстанца када је у питању безбједност.

Гласање / Илустративна фотографија

АТВ сазнаје: Референдум у Српској 18. или 25. октобра

"Њихово искуство и способност доношења одлука од кључне су важности за сваки лет. Као високо обучени професионалци, они препознају ризике и настоје да већ безбједан систем учине још безбједнијим."

Стручњаци подсјећају да сваки капетан, када преузима авион, осим вишемилионске летјелице преузима и одговорност за стотине живота.

Управо професионализам и свијест о безбједности разлог су што је авијација и даље најсигурнији облик транспорта.

Ружица Бајић

Бањалучанка Ружица Бајић треба нашу помоћ

Закон каже: Пилот је у праву

Према прописима САД (Code of Federal Regulations - CFR 91.3), пилот има посљедњу ријеч у доношењу свих одлука о лету и законски је овлашћен да одбије полетање уколико процјени да авион није безбједан – било због техничких проблема, лошег времена, исцрпљености посаде или других фактора.

ватрогасци

Под контролом пожар на граници са БиХ

Упркос могућим посљедицама за каријеру, озбиљне авиокомпаније, како се истиче, подржавају одлуку капетана уколико је донесена из безбједносних разлога. У овом случају, путници су то препознали и наградили аплаузом, преноси Аеро.

Large banner
Small banner
  • Најновије

  • Најчитаније

Small banner

Тренутно на програму

21:00

Мућке С 03 ЕП 06 (12+)

серијски програм

21:35

Ало Ало С05 ЕП 22 (12+)

серијски програм

22:10

Вечернје вијести

информативни програм вијести

22:25

Дивље пчеле ЕП 78 (12+)

серијски програм

23:20

Погледај у сутра ЕП 169 (12+)

серијски програм

23:50

Погледај у сутра ЕП 170 (12+)

серијски програм

Small banner
Small banner